Balıkesir Büyükşehir Belediyesi‘ne bağlı Balıkesir Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü (BASKİ) ekipleri, Edremit’in Gazicelal Mahallesi’nde ekonomik ömrünü tamamlamış ve sürekli arızalara sebep olan 50 yıllık asbestli içme suyu şebeke hatlarını yenileme çalışmalarını tamamladı. Çalışmalar kapsamında abone bağlantıları ve kanalizasyon şebeke hatları da baştan sona yenilendi.
Başkan Akın’ın Altyapı Vizyonu Tüm İlçelerde Sürüyor
Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Akın‘ın kentin geleceğine miras bırakacağı altyapı dönüşümü tüm ilçelerde aralıksız devam ediyor. Bu kapsamda Edremit’in Gazicelal Mahallesi’nde ekonomik ömrünü tamamlayan hatlar devreden çıkarılarak, günümüz ihtiyaçlarına uygun yeni içme suyu şebeke hattı inşa edildi.
Çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte mahallede sıkça yaşanan su kesintileri ve arızalara bağlı sorunlar kalıcı olarak giderildi. Bölgede yaşayan vatandaşlar sağlıklı çevreye ve kesintisiz içme suyuna kavuştu.
Kalıcı Çözümlerle Altyapı Güçlendirildi
BASKİ ekiplerince sürdürülen çalışmalarda eski ve kullanım ömrünü tamamlamış asbestli içme suyu boruları tamamen sökülerek yerine dayanıklı yeni hatlar döşendi. Aynı zamanda bölgedeki kanalizasyon şebeke hattı da yenilendi. Bu sayede özellikle yaz aylarında artan nüfusla birlikte yetersiz kalan altyapı sorunu da çözüme kavuşturuldu.
BASKİ Genel Müdürü Öztürk: “Kalıcı Çözümler Üretiyoruz”
Mahallede yürütülen çalışmalar hakkında açıklamalarda bulunan BASKİ Genel Müdürü Erdoğan Öztürk, şu ifadeleri kullandı:
“Edremit Gazicelal Mahallemizde uzun yıllardır çeşitli sorunlara yol açan içme suyu hatlarını yenileyerek, vatandaşlarımıza uzun süre sorunsuz hizmet sunacak güçlü bir altyapı oluşturuyoruz. Altyapı yatırımlarımızda geçici çözümler yerine kalıcı ve dayanıklı uygulamaları hayata geçiriyoruz. Özellikle yaz aylarında artan nüfusla birlikte mevcut kanalizasyon hatlarımız yetersiz kalıyordu. Bu nedenle o hatlarda da yenileme çalışmalarını gerçekleştirdik.”
Muhtar Dağ: “50 Yıllık Sorun Çözüldü”
Neredeyse 50 yıldır kullanılan ve sürekli sorun yaratan içme suyu ve kanalizasyon hatlarının değiştirilmesiyle önemli bir sorunun giderildiğini söyleyen Gazicelal Mahallesi Muhtarı Nizamettin Dağ, memnuniyetini şu sözlerle dile getirdi:
“Mahallemizde 50 yıldan beri değişmeyen içme suyu ve kanalizasyon hattı vardı. BASKİ ekiplerinin çalışmasıyla 150 hanenin içme suyu komple yenilenmiş oluyor. Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Akın’a ve BASKİ Genel Müdürümüze bu çalışmalar için çok teşekkür ediyoruz.”
Mahalle Sakinlerinden Teşekkür Mesajı
Mahalle sakinlerinden Nurcan Altınalmazlar da yıllardır yaşadıkları sıkıntılara dikkat çekerek şunları söyledi:
“İçme sularımız çok kötü akıyordu. Çok eski hatlar olduğu için sık sık arızalar meydana geliyordu. Bu çalışmaları gerçekleştirerek bize yardımcı olduğu için Ahmet Akın Başkan’ımıza teşekkür ediyoruz.”
Asbestli Hatlar Tüm İlçelerde Tarih Oluyor
Balıkesir Büyükşehir Belediyesi’nin yürüttüğü altyapı yenileme seferberliği kapsamında ekonomik ömrünü tamamlamış asbestli içme suyu hatları, kentin tüm ilçelerinde birer birer tarihe karışıyor. Vatandaşların sağlığını doğrudan ilgilendiren bu çalışmalarla hem su kayıp kaçakları önleniyor hem de kesintisiz içme suyu hizmeti sağlanıyor.
Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, planlanan program dahilinde Balıkesir genelinde altyapı yatırımlarının aralıksız süreceğini ve tüm mahallelerin modern, sağlıklı altyapıya kavuşturulacağını bildirdi.




